Stillingsbeskrivelser

    2. november 2016 / Ukategorisert

    Forberedelsene til Gullkalven 2017 er nå i gang, og neste steg er å få på plass et ivrig styre som kan sørge for at årets prisutdeling blir minst like bra som i fjor.

    Gullkalven blir arrangert av nye studenter hvert år, med god hjelp fra samarbeidspartnere i den kreative bransjen. Som bidragsyter i Gullkalven vil du få verdifull erfaring innenfor ditt ansvarsområde og en kjempemulighet til å skaffe deg kontakter i bransjen som kan være gull verdt senere.

    Send din søknad til info@gullkalven.no, der du forteller litt om deg selv, vervet du vil ha og hvorfor du har valgt å søke. Søknader til stillingen som visueltsjef/grafisk designer bør helst inneholde portfolio eller noen eksempler på ting du har gjort tidligere.

    PS. du trenger ikke å være superproff  for å søke på stillingene, vi ser ofte etter første- og andreårstudenter da disse har mer tid til overs. Motivasjon veier tyngre enn erfaring!

     

    Markedssjef

    Markedssjefen sin hovedoppgave er å ringe rundt og dra på møter med byråer for å skaffe hovedpartnere. Det vil bli ansatt to markedssjefer, og disse vil bli Gullkalvens “ansikt utad” i samarbeidet med bransjen. En god markedssjef er utadvendt, formulerer seg godt og har ikke telefonskrekk.

     

    Eventsjef

    Eventsjefen jobber hovedsakelig med selve prisutdeling-arrangementet, men vil også gjerne bidra under arrangering av workshops og lanseringsfester. Eventsjefen sine oppgaver er for eksempel avgjørelser rundt booking av lokale, show, artister, konfransier, alkohol, etc. Eventsjefen ansetter et eget lite event-team når prisutdelingen nærmer seg dersom det er ønsket. Eventsjefen bør være handlekraftig, flink med folk og glad i å arrangere.

     

    Redaktør i Krea

    Redaktør/magasinsjef har ansvar for utgivelsen av Gullkalvens årlige magasin “Krea”. En redaktørrolle innebærer å bestemme innhold, forside, og tema for magasinet. Redaktøren sin første oppgave vil være å samle sammen en ivrig redaksjon som han/hun kan gjennomføre utgivelsen sammen med. Utover magasinansvaret skal redaktøren sørge for at redaksjonen lager en original og kreativ pamflett/brosjyre om årets Gullkalvenutdeling sammen med visueltsjef, som skal leveres ut til byråer og studenter tidlig på nyåret.

     

    Visuell sjef / grafisk designer

    Visuell sjef har ansvar for at alt av visuelt materiale som blir publisert av Gullkalven er av høy kvalitet og står i stil med årets identitet. Visuell sjef vil få muligheten til å sette opp ny grafisk profil (dersom han/hun/hen mener den gamle kan forbedres), og vil få navnet sitt på grafisk materiale som blir sendt ut til diverse kreative byråer. Utover dette kan visuell sjef velge å være med som visuell leder under utformingen av magasinet “Krea”. Visuell sjef kan samle et eget designteam med grafiske designere dersom det er behov for det.

    Visuell sjef bør ha et godt øye og gjerne litt erfaring med grafisk design. Det er et stort pluss å ha peiling på photoshop, illustrator og indesign.



    PR-sjef / tekstforfatter

    PR-teamet har ansvar for at Gullkalven er synlig og at konkurransen når ut til så mange som mulig, på riktig måte. Dette kan gjøres gjennom stunts, synlighet på sosiale medier, kreative annonser, osv. Her er det mange muligheter, og mye gøy man kan finne på. PR-teamet styrer Gullkalvens kontoer på sosiale medier og sørger for at alt som publiseres der er velskrevet og vekker interesse. PR-ansvarlige bør være sosial og utadvendt, sterk på tekst og flink med instagram.

     

    Sponsorsjef

    Sponsorsjef har ansvar for å skaffe hovedsponsorer, goodiebags til prisutdelingen og diverse Gullkalven-merch. Sponsorsjef vil ringe rundt og snakke med mange spennende firmaer om samarbeid. Som sponsorsjef bør du være utadvendt, engasjert og flink til å forhandle.

     

    Teknisk ansvarlig

    Teknisk ansvarlig har blant annet ansvar for nettsiden og for å sortere konkurransebidragene som kommer inn. Teknisk ansvarlig bør være godt teknisk anlagt og ha erfaring med wordpress.

     

    Annet

    Har du talenter som ikke er blitt nevnt ovenfor, men som du mener at årets Gullkalven trenger? Vil du for eksempel kun jobbe som tekstforfatter, PR-stuntekspert eller instagramfilmskaper?

    Vi er åpen for åpne søknader.

     

     

     

    info@gullkalven.no

      SHARE VIA