Gullkalven søker nytt styre

      2. november 2016 / Ukategorisert

      Forberedelsene til Gullkalven 2018 er nå i gang!

      Neste steg er å få på plass en ivrig og ambisiøs gjeng med studenter som kan sørge for at årets prisutdeling blir enda mer fantastisk enn den har vært tidligere.

      Gullkalven er Norges største prisutdeling innen kreativ komminikasjon. I tillegg til selve prisutdelingen i mai arrangerer Gullkalven avslappede workshops, slippfester og briefs hele året for å promotere konkurransen og for å styrke det kreative studentmiljøet i Oslo. Gullkalven har blitt styrt av en ny gjeng studenter hvert år siden en gang på 80-tallet, med god hjelp fra forskjellige etablerte samarbeidspartnere (byråer) i den kreative bransjen. Som medlem av Gullkalventeamet vil du få verdifull erfaring innenfor ditt område, muligheten til å bli kjent med andre kreative studenter i Oslo i tillegg til at du får skaffet deg kontakter i den kreative bransjen som kan være gull verdt senere.

      Send en søknad til info@gullkalven.no der du forteller litt om deg selv, stillingen du vil ha og hvorfor du vil ha den. Søknader til stillingen som visueltsjef/grafisk designer bør inneholde portfolio eller noen eksempler på ting du har gjort tidligere.

      PS. du trenger overhode ikke å være proff  for å søke på stillingene, og vi ser særlig etter første- og andreårstudenter da disse har mer tid og energi til overs. Motivasjon veier tyngre enn erfaring!

       

      Leder / Nestleder

      Som leder i Gullkalven vil du få være med på å utvikle prisutdelingen videre sammen med noen av de største aktørene/arbeidsgiverne i bransjen, jobbe tett med talentfulle studenter og få mulighet til å sitte i juryen.

      Lederen har hovedansvaret for resten av teamet (styret) som igjen har ansvar for hvert sitt område. Sammen skal leder og nestleder motivere, inspirere og følge opp Gullkalventeamet slik at Gullkalven 2018 (helst) kan bli en enda litt bedre konkurranse og prisutdeling enn foregående år.

      .

      Markedssjef

      Markedssjefen sin hovedoppgave er å ringe rundt og dra på møter med byråer for å skaffe hovedpartnere. Det vil bli ansatt to markedssjefer, og disse vil bli Gullkalvens «ansikt utad» i samarbeidet med bransjen. En god markedssjef er utadvendt, formulerer seg godt og har ikke telefonskrekk.

       

      Eventsjef

      Eventsjefen jobber hovedsakelig med selve prisutdeling-arrangementet, men vil også gjerne bidra under arrangering av workshops og lanseringsfester. Eventsjefen sine oppgaver er for eksempel avgjørelser rundt booking av lokale, show, artister, konfransier, alkohol, etc. Eventsjefen ansetter et eget lite event-team når prisutdelingen nærmer seg dersom det er ønsket. Eventsjefen bør være handlekraftig, flink med folk og glad i å arrangere.

       

      Redaktør i Krea

      Redaktør/magasinsjef har ansvar for utgivelsen av Gullkalvens årlige magasin “Krea”. En redaktørrolle innebærer å bestemme innhold, forside, og tema for magasinet. Redaktøren sin første oppgave vil være å samle sammen en ivrig redaksjon som han/hun kan gjennomføre utgivelsen sammen med. Utover magasinansvaret skal redaktøren sørge for at redaksjonen lager en original og kreativ pamflett/brosjyre om årets Gullkalvenutdeling sammen med visueltsjef, som skal leveres ut til byråer og studenter tidlig på nyåret.

       

      Visueltsjef / grafisk designer

      Visueltsjef har ansvar for at alt av visuelt materiale som blir publisert av Gullkalven er av høy kvalitet og står i stil med årets identitet. Visueltsjef vil få muligheten til å sette opp ny grafisk profil (dersom han/hun mener den gamle kan forbedres), og vil få navnet sitt på grafisk materiale som blir sendt ut til diverse kreative byråer. Utover dette kan visuell sjef velge å være med som visuell leder under utformingen av magasinet “Krea”. Visueltsjef kan samle et eget designteam med grafiske designere dersom det er behov for det.

      Visueltsjef bør ha et godt øye og gjerne litt erfaring med grafisk design. Det er et stort pluss å ha peiling på photoshop, illustrator og indesign.



      PR-sjef / tekstforfatter

      PR-teamet har ansvar for at Gullkalven er synlig og at konkurransen når ut til så mange som mulig, på riktig måte. Dette kan gjøres gjennom stunts, synlighet på sosiale medier, kreative annonser, osv. Her er det mange muligheter, og mye gøy man kan finne på. PR-ansvarlige bør være sosial og utadvendt, sterk på tekst og flink med instagram.

       

      Sponsorsjef

      Sponsorsjef har ansvar for å skaffe hovedsponsorer, goodiebags til prisutdelingen og diverse Gullkalven-merch. Sponsorsjef vil ringe rundt og snakke med mange spennende firmaer om samarbeid. Som sponsorsjef bør du være utadvendt, engasjert og flink til å forhandle.

       

      Teknisk ansvarlig

      Teknisk ansvarlig har blant annet ansvar for nettsiden og for å sortere konkurransebidragene som kommer inn. Teknisk ansvarlig bør være godt teknisk anlagt og ha erfaring med wordpress.

       

      Annet

      Har du talenter som ikke er blitt nevnt ovenfor, men som du mener at årets Gullkalven trenger? Vil du for eksempel kun jobbe som instasjef, tekstforfatter, PR-stuntekspert eller instagramfilmskaper?

      Vi er åpen for åpne søknader.

       

       

       

      info@gullkalven.no

        SHARE VIA