Gullkalven presenterer: F*CKUPS – den indirekte veien til suksess

      7. mars 2017 / Arrangementer

      Torsdag 9. mars er det duket for tabber på Hendrix Ibsen AETAT.

       

      Du står på Louvre i Paris, og betrakter Mona Lisas smil(?) gjennom hordene av Japanske turister. Perfeksjon, tenker du. Mystisk, symmetrisk og udødelig. Leonardo Da Vinci står igjen i historien som et kreativt geni. Det som imidlertid ikke er rammet inn i gull, eller synlig for de årlige seks millioner besøkende, er prosessen bak bildet:

      Det sies at Da Vinci malte opptil flere versjoner i løpet av de tolv årene det tok han å male dette mesterverket; og for alt vi vet var det et uheldig valg av modell som lå til grunn. Kanskje var Mona en kjerring av dimensjoner. PMS, daddy-issues, kronisk bitchtryne og kjip kroppslukt. Hvem vet hva slags spekter av påkjennelser Leo gikk gjennom?

      Det er heldigvis en etablert sannhet at vi lærer av våre feil. Dette skjønte Leo. Og i ettertid var det ikke så farlig at kjerringas smil ble litt påtatt og skjevt, heller.

       

      Tilbake til 2017: i perfeksjonens æra er det fortsatt lærerikt, om ikke også nødvendig å feile for å oppnå suksess. Hvordan påvirker fuck-ups den kreative prosessen? Hvordan forholde seg konstruktiv til egne feil? Og hva er egentlig forskjellen på tidenes fuck-up og et kreativt mesterverk?

       

       Disse spørsmålene – og mer til, vil bli besvart av noen av den kreative bransjens mest anerkjente profiler, som vil dele noen av sine verste tabber – og etterlengtede erfaringer med oss.

      Dette blir en avslappet og hyggelig kveld med tabber i sentrum, – det skal godt gjøres å fucke opp, med andre ord.

       

      Det blir salg av vin og øl i baren – og ikke minst GRATIS Tøyencola!

       

      Arrangementet går av stabelen 9. mars.

      Dørene åpner 18:00, og inngang er helt gratis. Det er bare å glede seg!

       

      Lars Joachim Grimstad var tidligere fotballspiller for Stabæk, og jobber nå som barnebokforfatter og kreativ leder i det profilerte reklamebyrået TRY; med navn som Volkswagen, Canal Digital og NSB på kundelista, for å nevne noen.

      Nanny Marie R. Thorvaldsen fullfører nå siste året på bachelor i kreativitet, innovasjon og forretningsutvikling ved Høyskolen Kristiania, og er ved siden av studiene co-founder og programdirektør for Loftet Studentinkubator. I tillegg er hun tidligere PR –og kommunikasjonsarbeider for 500 Nordics og tidligere styreleder for Linjeforeningen KIF.

      Sasan Mameghani jobbet i et globalt maritimfirma i noen år, før han bestemte seg for at han ikke ville stoppe før han hadde klart å snu opp ned på den ekstremt konservative og gammeldagse skipsindustrien. Forsøket gikk mildt sagt ikke etter planen, og helt nykonkurs er han klar for å dele følelsene rundt det å fucke opp, men likevel kjøre på helt på nytt rett etterpå. Sasan er nemlig allerde i gang med neste startup!

      Didrik Martens vil fortelle om den fem år lange veien fra startup-fasen til å avslutte consumer-tech firmaet supportia.no. Historien du kan lese om i media virker langt mer glamorøs enn det som faktisk skjedde, og det er nettopp dette Didrik vil snakke om. Som en bonus har han også en liten utfordring å by på til salen.

      Sanda Zahirovic ble nylig ansatt som chief marketing officer i det anerkjente reklamebyrået ANTI, etter å ha jobbet i London for selskaper som Net-A-Porter og Antidote, for å nevne noen. Hun kan fortelle om erfaring med en stor bredde av kunder; fra mote til olje og gass, til bank og restaurant.

       

      I tillegg vil tidligere Gullkalvenvinneres arbeider være stilt ut i lokalet under seminaret, sammen med kommentarer og tips til hvordan DU kan vinne hovedprisen i år.

       

      Velkommen skal du være!

      SIMILAR ARTICLES

        SHARE VIA