Gullkalven søker nytt styre

      20. november 2017 / Ukategorisert

      Forberedelsene til Gullkalven 2018 er nå i gang!

      Neste steg er å få på plass en ivrig og ambisiøs gjeng med studenter som kan sørge for at årets prisutdeling blir enda mer fantastisk enn den har vært tidligere.

      Gullkalven er Norges største prisutdeling innen kreativ kommunikasjon. I tillegg til selve prisutdelingen i mai arrangerer Gullkalven avslappede workshops, slippfester og briefs hele året for å promotere konkurransen og for å styrke det kreative studentmiljøet i Oslo. Gullkalven har blitt styrt av en ny gjeng studenter hvert år siden en gang på 80-tallet, med god hjelp fra forskjellige etablerte samarbeidspartnere (byråer) i den kreative bransjen. Som medlem av Gullkalventeamet vil du få verdifull erfaring innenfor ditt område, muligheten til å bli kjent med andre kreative studenter i Oslo i tillegg til at du får skaffet deg kontakter i den kreative bransjen som kan være gull verdt senere.

      Send en søknad til info@gullkalven.no der du forteller litt om deg selv, stillingen du vil ha og hvorfor du vil ha den. Søknader til stilling som visueltsjef/grafisk designer bør inneholde portfolio eller noen eksempler på ting du har gjort tidligere.

      Søknadsfristen er 5. desember

      PS. du trenger ikke å være proff  for å søke på stillingene, motivasjon veier tyngre enn erfaring!

       

       

      Markedssjef

      Som markedssjef er hovedoppgaven din å ringe rundt, avtale og dra på møter med spennende byråer for å skaffe partnere. Det vil bli ansatt to markedssjefer. Dere blir Gullkalvens «ansikt utad» i samarbeid med bransjen.

      En god markedssjef er utadvendt, karismatisk, har ikke telefonskrekk og er god på å ta iniativ.

       

      Eventsjef
      Som event-sjef får du planlegge Gullkalvens prisutdeling. Du får også bidra under arrangering av lanseringsfester og workshops. men vil også gjerne bidra under arrangering av workshops og lanseringsfester. Eventsjefen sine oppgaver blir blant annet å bestemme hvilke artister som skal være på prisutdelingen, booke lokale, showet, konferansier, alkohol, etc. Om ønskelig så kan du ansette et event-team når prisutdelingen nærmer seg. Eventsjefen bør være handlekraftig, flink med folk og glad i å arrangere.

       

      Redaktør for Krea-magasinet

      Redaktør/magasinsjef får du ansvar for utgivelsen av Gullkalvens årlige magasin “Krea”. En redaktørrolle innebærer å bestemme innhold, forside, og tema for magasinet. Redaktøren sin første oppgave vil være å samle sammen en ivrig redaksjon som han/hun kan gjennomføre utgivelsen sammen med. Utover magasinansvaret skal redaktøren sørge for at redaksjonen lager en original og kreativ pamflett/brosjyre om årets Gullkalvenutdeling sammen med visueltsjef, som skal leveres ut til byråer og studenter tidlig på nyåret.

       

      Visuelt-sjef
      Som visuelt-sjef får du ansvar for at alt av visuelt materiale som blir publisert av Gullkalven er av høy kvalitet og står i stil med årets identitet. Utover dette kan visuelt-sjef velge å være med som visuell leder under utformingen av magasinet “Krea”.

      Visuelt-sjefen bør ha et godt øye, og gjerne litt erfaring med Adobe Photoshop, Illustrator eller InDesign.

       

      Grafisk Designer

      Som grafisk designer får du muligheten til å videreutvikle Gullkalvens grafiske profil, og muligheten til å ha navnet ditt på det grafisk materialet som blir sendt ut til diverse kreative byråer. Du bør være god med Adobe Photoshop, Illustrator eller InDesign.


      PR-team
      Som en del av PR-teamet får du ansvar for markedsføringen av Gullkalven og prisutdelingen er synlig i Norge. Dette kan gjøres gjennom stunts, kreative annonser, osv. Dette er en stor muligheter til å finne på mye gøy og kreativt.

      En god markedsfører er ambisiøs, engasjert, god på å komme med gode idèer og handlekraftig.

       

      Sosiale medier-ansvarlig

      Som ansvarlig for sosiale medier er oppgaven din å jevnlig oppdatere Gullkalvens Snapchat, Instagram, Facebook og Twitter. Oppgaven din er også å komme på godt materiale å publisere, gjerne i samarbeid med PR-teamet.

      En god sosiale medier-ansvarlig formulerer seg bra, er god på rettskriving og visuelle uttrykk.

       

      Økonomisjef 

      Som økonomisjef får du ansvar oversikten og ansvaret for Gullkalvens budsjett i forhold til prisutdelingen, sponsoravtaler, partnere og magasinet KREA. Du må være strukturert og god med økonomi.

       

      Sponsorsjef

      Som sponsorsjef får du ansvar for å skaffe hovedsponsorer, goodiebags til prisutdelingen og diverse Gullkalven-merch. Arbeidsoppgavene vil være å ringe rundt og snakke med mange spennende firmaer om samarbeid. Som sponsorsjef bør du være utadvendt, karismatisk, engasjert og flink til å forhandle.

       

      Nettside-programmerer

      Som nettside-programmerer får du ansvar for Gullkalvens nettside og funksjonalitet, og kan utforme denne med visuelt-sjef og grafisk designer.

       

      Teknisk ansvarlig/Lyd og lys-ansvarlig

      Som teknisk ansvarlig har du ansvar for å sortere konkurransebidragene som kommer inn. Teknisk ansvarlig bør være godt teknisk anlagt og gjerne ha erfaring med wordpress. Som ansvarlig for lyd og lys kommer du til å jobbe med det tekniske på prisutdelingen og andre arrangementer vi kommer til å ha.

        SHARE VIA