OM GULL-
      KALVEN
      OM GULL-
      KALVEN
      Gullkalven er Norges største studentkonkurranse innenfor kreativ kommunikasjon og er en unik mulighet til å vise deg for de store!
      Innleveringsfrist: 23. april
      Premieutdeling: 12. mai
      Hva er egentlig Gullkalven?

      Gullkalven er Norges største studentkonkurranse innenfor kreativ kommunikasjon og er en unik mulighet til å vise deg for de store!

       

      Den årlige konkurransen går ut på å skape noe nytt og er en god mulighet til å vise frem nettopp din idé for potensielle arbeidsgivere. Vi i Gullkalven ønsker å trigge kreativitet og utfordre kreative studenter fra hele Norge til å bidra! På den måten kan vi sammen bygge bro mellom oss og bransjen.

      Hva kan du sende inn?

      I år opererer vi med åpen brief. Det innebærer at du kan sende inn hva du vil av ideer og konsepter innenfor kreativ kommunikasjon. Så lurer du kanskje på hvor grensen går for kreativ kommunikasjon? Den er det rett og slett din egen kreativitet som setter. Enten det er en kampanjeidé for hvordan flyktningene lettere kan integreres i det Norske samfunn eller et forslag til hvordan julene på lekebilen ikke lenger skal falle av. Hvor trykker skoen hos deg?

       

      Og HUSK; ingen dumme er for ideer, eller vent - ingen ideer er for dumme, mener jeg jo selvfølgelig. Ser du? Det var da ikke så farlig.

      Ta meg tilbake...

      Gullkalven så dagens lys i 1990, da som «Gullblyantspissen», og som del av den nasjonale reklameprisen Gullblyanten. Studentkonkurransen ble grunnlagt av en gjeng elever fra Westerdals Oslo ACT, men har i senere tid vokst seg større og blitt drevet av elever fra flere skoler i Oslo. Konkurransen har hatt en rekke konsepter og omfang når det gjelder kategorier.

       

      I 2007 ble Gullblyantspissen omdøpt til Gullkalven, slik vi kjenner den i dag. Gullkalven har siden 1990 utviklet seg til å bli en unik mulighet for kreative studenter til å vise seg frem for bransjen.