OM GULLKALVEN

HVA?

Gullkalven er Norges største studentkonkurranse innen kreativ kommunikasjon. Vi ønsker å inspirere til kreativitet, personlig uttrykkelse og nytenking blant studenter fra hele landet.

Den kreative bransjen er i stadig utvikling, dagens studenter er morgendagens sjefer. Hvorfor ikke få erfaring og innsikt i bransjen så tidlig som mulig? Gullkalven gir deg et solid grunnlag du kan bygge videre på, samtidig som det er en unik mulighet til å fremme arbeidet ditt.

Dette er din mulighet til å vise dine kreative evner og idéer for et stort publikum av bransjefolk og medstudenter.

HVORDAN?

Hvert år arrangeres Gullkalven av studenter, for studenter. Den 24. mai er den årlige prisutdelingen for å kåre de beste bidragene innenfor hver kategori. Innsendte bidrag blir i løpet av kort tid vurdert av en jury bestående av de beste folkene innenfor bransjen. Du kan sende inn ditt bidrag mellom 9.mars og 1.april.

HVA ER HISTORIEN?

Gullkalven så dagens lys i 1990, den gang som "Gullblyantspisseren" og med henvisning til den nasjonale reklameprisen "Gullblyanten". Konkurransen ble grunnlagt av en gjeng studenter fra Westerdals, men har i senere tid vokst seg større og blitt drevet av studenter fra flere skoler over hele Oslo. Gullkalvens redaksjon endres fra år til år, noe som gir utslag på konkurransens tema og konsepter.

I 2007 ble Gullblyantspisseren omdøpt til Gullkalven, slik vi kjenner den i dag. Gullkalven har siden 1990 utviklet seg til å bli en god arena for studenter til å dyrke sine kreative evner, og ikke minst et sted man får mulighet til å vise seg frem for sine fremtidige arbeidsgivere.

TILBAKE